Din ve Mitoloji adlı kanalın Hz.Peygamber'in Cinayet işlediğine dair iddiaların cevabı



Yazar:Zülfikar

 Esselamu aleyküm ve rahmetullah bugün Din ve Mitoloji adlı kanalın ''Muhammed'in cinayetleri''adlı videosuna reddiye yapacağım inşaALlah

Öncelikle videoda bahsedilen kişi esma binti mervandır.Öncelikle videoda bahsedilen hadiseden bahsedelim: Esma bint Mervan isminde bir kadın, söylediği şiirlerle İslâmiyeti, Müslümanları ayıplar, Peygamberimiz Aleyhissalatü vesselam aleyhinde kışkırtmalarda bulunmaktan geri durmazdı. Hatta Peygamberimizi öldürmeye de teşvik eder, onu incitir, üzer dururdu. Nitekim bir şiirinde içini ve içinde taşıdığı niyeti şöyle açığa vuruyordu: "Düşman üzerine seğirterek birbirinizle yarışırcasına yürüyünüz Malik, Nebit, Avf oğulları! Düşman üzerine seğirterek birbirinizle yarışırcasına yürüyünüz Hazrec oğulları! Sizler, sizden olmayan, yanınıza gelen bir kimseye itaat ettiniz, boyun eğdiniz ki, o ne Mudar'dandır, ne de Mezhic'dendir! Başları kestikten sonra, hâlâ ondan pişmiş çorba umulduğu gibi umuyorsunuz! Ondan bir şey uman aldanır, umudundan kesilir." Esma, bu ve buna benzer şiirleriyle, İslam’a, Hz. Peygamber(a.s.m)’e ve Müslümanlara hakaretler etmekle kalmıyordu. Ayrıca, Medine ve çevresinde bulunan kabileleri Peygamber Efendimizi (asv) öldürmeleri için teşvik ediyordu. Onun bu tahkirlerini işiten Resulullah (a.s.m), “Bu kadının hakkından gelen yok mu?” dedi. Bu sözünü işiten ve o kadınla aynı kabileye mensup olan Umeyr b. Adî el-Hatmî, hemen harekete geçti ve bir şekilde kadını öldürdü. Sonra dönüp Resulullah (a.s.m.)’a bunu haber verdiğinde, “Ya Umeyr! Sen Allah’a ve Resulüne yardım ettin” diye buyurdu. Umeyr “Yaptığım bu işten ötürü bana bir sorumluluk var mı?” diye sorduğunda (burada süt emen çocuklarından söz edilmemektedir), Efendimiz (a.s.m) “Onun için iki keçi bile tokuşmaz/toslaşmaz” buyurdu. Bundan da anlaşılıyor ki, Umeyr, onu öldürmekten dolayı manevî bir sorumluluk hissetmiyor, “bu kadın yüzünden kabileler arasında çıkacak bir kavgaya sebebiyet verdiğinden dolayı” bir sorumluluktan söz ediyor. Efendimiz (a.s.m) “Onun için iki keçi bile tokuşmaz/toslaşmaz” sözleriyle, bu kadın yüzünden hiç kimsenin kavga etmeyeceğini belirtiyor ve Umeyr’i rahatlatıyor. Nitekim, Umeyr, bu mesajı aldıktan sonra kavmine/kabilesine dönmüş ve kadını kendisinin öldürdüğünü çekinmeden söylemiş ve “Hepiniz sırt sırta verin, elinizden ne geliyorsa ardınıza koymayın” diyerek adeta meydan okumuştur. Beni Hatme kabilesinde ilk defa İslam’ın izzeti görülmüş ve bunu gören pek çok kişi İslam’a girmiştir.(bk. a.g.y). Demek bu kadının öldürülmesi bir çok kimsenin samimi olarak Müslüman olmasına vesile olmuştur. İşte o gün, İslâmiyet Hatma oğulları yurdunda açıklığa kavuşmuş ve yaygınlaşmıştır. Çünkü, Müslüman oldukları halde, kavim ve kabilelerinden korkarak Müslümanlıklarını gizleyenler vardı. O gün onlar da ortaya çıkabildiler ve Müslüman olduklarını açıklayabildiler. (İbn Hişam ve İbn Kesir gibi tarihçiler, bu hadiseyi eserlerinde anlatmışlardır. (bk. İbn Hişam, Siret, 2/636-37; İbn Kesir, es-Siretu’n-Nebeviye,4/438). Beş erkek çocuğunun olduğunu söylemişler, “süt emer” durumda olduklarından söz etmemiştir.) Öncelikle şundan bahsetmek isterim Böyle bir uygulama devlet başkanının izniyle ve emriyle olabilir. Kişi kendi başına böyle bir karar alarak İslamiyete zarar veriyor diye istediğini öldüremez. Eğer devlet başkanının izni olmadan yapılırsa cinayet olur. Şimdi Biraz tefekkür edelim daha islamın yayılmaya başladığı ilk yıllar insanların çoğu müslümanlığa yeni yeni giriyor ve birisi çıkıp onları islamdan soğutmaya islama girmemesini sağlıyor yani fitnecilik yapıyor.Ve çoğu yerde de gördüğümüz gibi Eğer Resulullah(sav) onu öldürtmese idi ya resulullah(sav)e suikast vesaire düzenleyecekti ya da kabileler arası bir savaşa sebep olacaktı.Bu fitnecilik olur ki fitnecilik hainliktir ölümden beterdir yani eğer ölmese idi çok daha fazla kişi ölecek idi yani bunu 1 kişiye 1000 kişiyi seçmek gibi düşünedebiliriz.Burda bir yanlışlık yok çünkü hainin cezası fitnecinin cezası ölümdür bu başka devletlerde de böyle olmuştur. Allah’a ve peygamberine karşı savaşanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası ancak ya öldürülmeleri veya asılmaları yahut el ve ayaklarının çapraz olarak kesilmesi ya da bulundukları yerden sürgün edilmeleridir. Bu, onların dünyada uğradıkları aşağılayıcı cezadır. Âhirette ise onlar için büyük bir azap vardır.(maide,33) Ancak onları yenip ele geçirmenizden önce tövbe edenler müstesna! Biliniz ki Allah çok bağışlayıcı, çok esirgeyicidir.(maide.34) görüldüğü üzere fitne ölümden beterdir ve esma binti mervanda çoğu kez fitnecilik yaptığı için sonunda öldürülmek zorunda kalıyor.Yeniden hatırlatmak isterim bu hükmü ancak devlet verebilir bir insan fitne çıkarıyor diye kafanıza göre öldüremessiniz. Kusur varsa Benimdir Affola Vesselam