ALLAH'IN ŞEYTANI BİLEREK YARATMASI yazısına CEVAP

 









Yazar:Hasan

1-İslam'a göre ilahi planda insanın piyon konumunda olduğu ve bunun adaletsiz olduğu iddia ediliyor. Yazıyı yazan kişi ya İslam konusunda cahil yani cahil olduğu konularda yorum yapıyor ya da bile bile okuyucuları yanlış yönlendirerek onları aptal yerine koyuyor. İslam'a göre insan özgür iradesi olmayan bir piyon değildir. İlgili bazı ayetler:

“Rabbinizden hak gelmiştir, artık isteyen iman etsin isteyen inkar etsin” (Kehf 18/29)


“İstediğinizi yapın; ancak bilin ki Allah yaptıklarınızı görmektedir.” (Fussılet 41/40)


"Dinde zorlama yoktur. Artık doğru ile yanlış, birbirinden ayrılmıştır: O halde, şeytani güçlere ve düzenlere (uymayı) reddedenler ve Allah'a inananlar, hiçbir zaman kopmayacak en sağlam mesnede tutunmuşlardır: Zira Allah her şeyi işitendir, her şeyi bilendir."(Bakara, 2/256)


"O halde (Resulüm), öğüt ver. Çünkü sen ancak öğüt vericisin. Onların üzerinde bir zorlayıcı değilsin." (Ğaşiye 88/21-22)


"(Ey Peygamber,) de ki: "Ey insanlar, şimdi size Rabbinizden hakikat (bilgisi) gelmiş bulunuyor artık. Bundan böyle her kim ki doğru yolu izlemeyi seçerse, bunu kendi lehine seçmiş olacaktır; ve her kim ki sapıklığı seçerse, yine bunu kendi aleyhine seçmiş olacaktır. Sizin davranışınızdan sorumlu değilim ben."(Yunus, 10/108)


"Kim iyi bir iş yaparsa, bu kendi lehinedir. Kim de kötülük yaparsa aleyhinedir. Rabbin kullara asla zulmedici değildir." (Fussilet, 41/46)


“Bir toplum kendilerindeki özellikleri değiştirinceye kadar Allah, onlarda bulunanı değiştirmez ... " (Ra'd, 13/11)


"Bu yaptığınızın karşılığıdır. Yoksa Allah kullarına asla zulmetmez." (Al-i İmran, 3/182)

2-İslam'a göre şeytan eskiden melek falan değildi. Başından beri cin taifesindendi. “Meleklere, “Âdem’e secde edin.” dedik, İblis müstesna, hepsi secde ettiler. O, cinlerdendi; Bundan dolayı Rabbisinin emrinden çıktı...” (Kehf, 18/50)

3-Allah şeytanı yaratmadan da insanı sınava tabii tutabilirdi ama şeytanı da yaratarak onu da sınava tabi tutmayı tercih buyurmuştur.

4-İnsan yaptığı hataları kendi yapıyor. Şeytanın davet haricinde hiçbir etkisi yoktur.

5-İnsanın istemediği halde yaratıldığını iddia etmiş. Bu, yanlıştır. Çünkü istemek veya istememek için zaten var olmak, yaratılmış olmak gerekir.

6-İslam'a göre şeytanın insanı hataya sürükleyen bir etken olduğu temelsiz bir uydurma. <<İş bitirilince şeytan da diyecek ki: “Şüphesiz Allah, size gerçek olanı söz verdi. Ben de size söz verdim ama yalancı çıktım. Zaten benim sizi zorlayacak bir gücüm yoktu. Ben sadece sizi çağırdım, siz de hemen bana geliverdiniz. O hâlde beni kınamayın, kendinizi kınayın. Artık ben sizi kurtaramam, siz de beni kurtaramazsınız. Şüphesiz ben, daha önce sizin, beni Allah’a ortak koşmanızı kabul etmemiştim. Şüphesiz, zalimlere elem dolu bir azap vardır.”>> (İbrahim, 14/22)

7-Çocuğun eline pompalı tüfek verme örneği de konu ile uyumsuz. Çünkü

a-İnsan yaptığının iyi mi kötü mü olduğunun ayırdında olmayan bir çocuk değildir

b-Askerin eline vatanı koruması için silah veren komutan, askerin kendisine iyilik için verdiği silahı kendi özgür iradesiyle kötülük için kullanıp etrafındaki masumları öldüren askerin suçu nedeniyle suçlanamaz.

c-İşler neticesine göre değerlendirilir. Eğer biri meydana geleceğini bildiği sınırlı zarar nedeniyle oluşan mağduriyete karşılık sonsuz mükafat verebilecek güçteyse, işin sonunda geçici zarar görenler mutlu olup kendi özgür iradesiyle suç işleyenler adil olarak cezasını görüyorsa orada adaletsizlikten de merhametsizlikten de söz edilemez. Örnekte çocuğun eline silah veren kişi bunu yapmaya muktedir olmadığı için örnek bu yönüyle de konu ile uyumsuzdur.

8-Doğacak 5. çocuk örneği de konuyla uyumsuz. Sadece 7. cevabın c maddesinde belirtildiği duruma bile baksak, çocuğun ebeveyninin oluşan geçici ve sınırlı mağduriyeti giderip suçlunun adil ceza görmesini sağlamaya muktedir olmaması nedeniyle konuyla örneğin uyumsuz olduğunu görürürüz.

9-Allah varlıkların iyi mi kötü mü olduğunu sınavla bilmiyor. Sınavla bizi bize bildiriyor. Sınav olmasa gözünü cehennemde açan biri neden orada olduğunu bilemeyecekti. Sınavla hem kişiler kendilerini biliyor ve hiçbir bahaneleri kalmıyor, hem de Allah'ın adil olma gibi isim ve sıfatlarını da kişiler kendi özgür iradeleriyle yansıtmış oluyor.

10-Şeytanın virüs gibi irade haricinde kişiyi zorla etkisi altına alan bir varlık olmadığını yukarıda ayet eşliğinde göstermiştik. Demek ki bu yazıyı yazan kişi ya bunları bile bilmeyen bir cahil olduğu halde cahil olduğu konularda ahkam kesip yorum yapan bir tip ya da bile bile insanları yanlış yönlendirerek okuyucularını aptal yerine koyan bir tip.

Sonuç olarak yazı iki temel üzerine kurulu:

1-İslam hakkında yalan yanlış bilgiler vermiş. Yani kafadan bir din uydurup sallayıp durmuş ama eleştirdiği dinin İslam'la alakası yok.

2-Sınav konusunun varlığı eleştirilmiş. Sınav olması için özgür irade şarttır. Sınav olmasaydı özgür irade olmazdı. Özgür irade olmasaydı insanın özgür iradesi olmayan bir MALdan farkı kalmazdı, o da MAL olurdu. Kimse kusura bakmasın, kendi özgür iradesiyle kötü olan insanlar hak ettikleri cezayı almasınlar diye gereksiz sözde merhamet kasacağıma -ki bu durumda tüm iyi insanlar özgür iradesi olmayan MALlar olur ve ben bu alternatifi seçerek onlara kötülük (merhametsizlik) yapmış olurum- iyi insanlara merhamet gösterip onların özgür iradesi olan varlıklar olup sınav olmaları ve bu sayede özgür iradesi olmayan MAL olmadıkları alternatifi tercih ederim.