İSLAM PEYGAMBERİ MUHAMMED GERÇEKTEN YAŞADI MI? Videosu'na CEVAP

Bu video Youtube/Agâh  kanalından alınmıştır.






Agah Kanalı; https://youtu.be/A2NCuuAjgDY

Habil Ademoğlu'nun şu videosunu izlemelisiniz; https://youtu.be/RUi41CVR9Qo

Kardeşimizin Bloğu: agahveazva.blogspot.com

Kaynaklar:
1)C. Kessler, "ʿAbd al-Malik's Inscription In The Dome Of The Rock: A Reconsideration", 1970, Journal Of The Royal Asiatic Society, sayfa. 2-14.
2) M. van Berchem, Matériaux Pour Un Corpus Inscriptionum Arabicarum, 1927, Tome 2 / 2, Mémoires publiés par les membres de l'Institut Français d'archéologie orientale du Caire, Imprimerie de l'Institut français d'archéologie orientale: Le Caire, No. 215, sayfa. 228-246.
3) Cartledge, P., Alexander the Great (Vintage Books, 2004), sayfa 290.
4)Complete photographic facsimile in Allen, T. W., Codex Oxoniensis Clarkianus 39 Phototypice editus, 2 vols. Leiden 1898–9.
5) The New York Sale - Auction XIV - Greek, Roman And Byzantine Coins, Islamic And Indian Coins, A Large Selection Of World Coins Medals, Wednesday, January 10, 2007, sayfa. 108-109, Lot. 498.
6) A. S. Eshragh, "An Interesting Arab-Sasanian Dirhem", ONS Newsletter, 2004, Volume 178, sayfa. 45-46
7)Hoyland, Seeing Islam As Others Saw It, sayfa 129.
Aynı kitabın 394-396 sayfaları arası.
8)http://www.tertullian.org/rpearse/man...
9)J. G. Wetzstein, Catalog Arabischer Manuscripte In Damaskus Gesammelt, 1863, Druck von Trowitzsch & Sohn: Berlin, sayfa. 2.
10)https://www.birmingham.ac.uk/faciliti...
11)F. Déroche, La Transmission Écrite Du Coran Dans Les Débuts De L’Islam: Le Codex Parisino-Petropolitanus, 2009, Koninklijke Brill NV, Leiden: The Netherlands, sayfa. 177.

İleri Okumalar için;

1) https://www.bilimveyaratilisagaci.com/2020/03/hz-muhammed-yasadi-mi-tarih-kaynaklarinda-hz-muhammed/

2) https://mantiksalteizm.com/hz-muhammed-gercekten-yasadi-mi/

3) http://islamofobiblog.blogspot.com/2014/05/muhammed-yasamadi-iddiasi.html?m=1

4) https://yek1blog.blogspot.com/2018/08/hzmuhammed-diye-biri-yasadi-mi.html

5) https://www-turkishnews-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.turkishnews.com/tr/content/2011/09/25/bizans-kaynaklarinda-hz-muhammed/?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQFKAGwASA%3D#aoh=16047002474008&amp_ct=1604700259524&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=%251%24s%20alanından&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.turkishnews.com%2Ftr%2Fcontent%2F2011%2F09%2F25%2Fbizans-kaynaklarinda-hz-muhammed%2F

Ekstra Kaynaklar;

''Robert G. Hoyland’ın bu İslâm’dan bahseden ilk kaynakları konu edindiği Seeing Islam as Others Saw It adında bir kitabı vardır. Kitabın içinde dönemin Müslüman olmayan kimselerin metinlerinden ve Müslüman olan kimselerin metinlerinden Yunan kaynakları, Kıpti ve Ermeni kaynakları, Doğu-Batı Suriye kaynakları, Latin kaynakları ve Çin kaynakları vardır. Bu kaynaklarda Hz. Muhammed’ten bahsedilmektedir. Örneğin Temmuz 634 tarihinde yazılan Doctrina Jacobi (Jacob’ın Öğretileri) eserinde Araplar arasında peygamber olduğunu iddia eden bir kişinin olduğuna değinilir.[1] Papaz Thomas, 640 yılında yayınlanan eserinde Hz. Muhammed’ten söz eder.[2] Bagratuni Piskoposu Sebeos ise 660 yılında yazdığı eserinde bir tüccar olan Hz. Muhammed’ten söz eder.[3] John bar Penkaye ise 680’lerde yazdığı eserinde Arapların lideri olan Hz. Muhammed’ten söz eder.[4] Belirtmek gerekir ki Peygamber hakkındaki eserlere özellikle de 680-720 yıllarında fazlasıyla rastlanmaktadır. Fakat özellikle de 6. yüzyılda Arap coğrafyası tarafından bize ulaşmış ne kadar tarihi metnin mevcut olduğu düşünülünce bu pek de ilginç olmayacaktır. Yani Peygamber’den özellikle de o öldükten sonra bahsedilmeye başlanması ilginç değildir, meselâ Peygamber’in yaşadığı dönemde Arap coğrafyasında şiirler yaygın olsa da yazılı eserlerin pek yaygın olmadığı açıktır.''[5] 

Kaynaklar


[1] R. G. Hoyland, “Seeing Islam As Others Saw It: A Survey And Evaluation Of Christian, Jewish And Zoroastrian Writings On Early Islam”(New Jersey: The Darwin Press, 1997), ss. 55-61.

[2] R. G. Hoyland, a.g.e., ss. 118-120.

[3] R. G. Hoyland, a.g.e., ss. 124-132.

[4] R. G. Hoyland, a.g.e., ss. 194-200.

[5] Bu konuyla ilgili olarak bkz. M. Hanefi Palabıyık (2007), “Cahiliye Dönemi ve İslâm’ın İlk Yıllarında Okuma-Yazma Faaliyetleri”, Atatürk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 27, ss. 31-68.

    ''British Library'da bulunan ve 635 yılında Thomas the Persbyter
tarafından yazılan yazıtlara göre Romalılar ve Hz.Muhammed'in Arap ordusu
634 yılında savaştılar ve Araplar Romalıları yendi.[1] Tarihçiler bu savaşa
Dathin savaşı diyor.[2] Bu belgelerde ''Muhammedin'in Arapları'' diye açıkça Peygamberin
ismi ve Bizanslıları mağlup edişleri belirtilmiştir.''

[1]W.Wright, Catalogue Of Syriac Manuscripts In The British Museum
Acquired Since The Year 1838,1872, Part III ,Printed by order of the Trustess:
London, No. DCCCCXIII, pp. 1040-1041.

[2]A.Palmer (with contributions from S.P.Brock and R.G.Hoyland) The seventh century
ın The West- Syrian Chronicles Including Two Seventh- Century Syriac Apocalyptic Texts , 1991,
op.cit., 19, note 119; Also see R.G. Hoyland , Seeing Islam As Others Saw It: A Survey And Evaluaiton 
oF Christian, Jewish And Zoroastrian Writings On Early Islam, 1997, op. cit., 120, note 14.

''665 yılında Hristiyanlar tarafından yazılan Maronit günlüklerinde de halide Muaviye'den ve Hz.Muhammed'den
aşaüıdaki ifadelerinde açıkça söz edilmektedir;[3,4]

[3]R.G. Hoyland, Seeing Islam As Other Saw It: A Survey And Evaluation Of Christian, Jewish and Zoroastrian
Writings On Early Islam, 1997, op. cit., p. 136. Also see, A. Palmer (with contributions from S.P.Brock and R.G. Hoyland),
The Seventh Century In The West- Syrian Chronicles Including Two Seventh- Century Syriac Apocalyptic Texts, 1991, op. cit.,
p. 32; M.P.Penn When Christians First Met Muslims- A Sourcebook Of The Earliest Syriac Writings On Islam, 2015, op., cit.p. 58.

[4]Https://www.islamic-awareness.org/history/islam/inscriptions/earlysaw

''636 yılınd ayazılmış bir Suriye günlüğünde şikayet babında Muhammed'in ordusunun Bizans topraklarını işgal ettiği Galile'den Belh'e
kadar her yeri ele geçirdikleri, askerleri öldürdükleri ve bir sonraki savaşın 636'da Gabitha'da olduğu yazar.[5]
Gabitha, Yermük ırmağının yanındadır, ünlü teolog Nöldeke bu savaşın tarihinin tam uymakta olduğunu söylemektedir.[4,6]

[4]Https://www.islamic-awareness.org/history/islam/inscriptions/earlysaw

[5] W.Wright, Catalogue Of Syriac Manuscripts In The British Museum Acquired Since The Year 1838,1870.Part I, Printed by order of the Trustees:
London, No. XCIV, pp. 65-66. This book has been recently republished in 2002 by Gorgias Press.

[6] Th. Möldeke, ''Zur Geschichte Der Araber Im 1; Jahrh. d.H. Aus Syrischen Quellen'', Zeitschrift Der Deutschen Morgenlandischen Gesellschaft, 1876,
op.cit., pp., 79-82

''Muhammed'den bahseden diğer bir kitap ise ''Short Chronicle'' diye tanınan kitaptır. Nöldeke ve daha birçok ünlü teolog bu kitabın 670-680 arasında yazıldığını
teğit etmişlerdir.[7,8] Bu Kitap Suriye Ordoks Kilisesi tarafından yazılmıştır. Kitapta şu ifadeler geçer; '' Tanrı onlara karşı İsmail oğullarını gönderdi.Sayıları kumsaldaki
kumlar kadar çoktu. Liderleri Muhammed'di. Ne duvarlar, ne kapılar, ne de kalkanlar onlara karşı dayanamadı.Tüm Pers İmparatorluğunu ele geçirdiler. Yazdegerd ( Son Pers Kralı)
onlara karşı sayısız ordu gönderdi fakat Araplar hepsini yok etti.''[8]

[7] Theodor Noldeke, '' Die von Guidi herausgegebene syrische Chronik, ubersetzt und commentiert,'' in Sitojimgsberichte der kaiserlichen Akdeime der Wissenschc^n, phil-hist. KJ.128.,9 
(Vienna: 1893), p.3.

[8] Al-Ka'bi, N.(2016) , A. Short Chronicle on the End of the Sasanian Empire and Early Islam. 590-660 AD.Gorgias Press.

''700'lü yıllarda yaşamış olan Shimon bar Yochai isimli Yahudi Rabbi'si ''The Secrets of Rabbi'' isimli kitabında İslam Peygamberinin Yahudilerin beklediği gerçek Mesih olduğunu yazar[9],
kitabında şu ifadelere yer verilmiştir.''Kutsal olan BİR(Yehova) tarafından kutsanmış ölümlüden korkmayın. O sizi kötülüklerden kurtarmak için İsmail'in krallığını getiriyor. O'nun (Tanrı'nın)
isteğine uygun olarak üzerine bir peygamber yetiştirecektir. Ve onlar için toprakları fethedecek. Ve gelip ihtişamla restore edecek. Esav'ın çocukları ile aralarında büyük düşmanlık olacak.'' Onlara bir 
ruhun sahip olduğu çılgın bir peygamber yetiştirir ve toprağı onlar için fetheder. Ve onlar gelip büyüklük içinde egemenliği ele geçiriyorlar.''

[9] Boras, L.B., '' A prophet has appeared Coming with the Saracens.'' The non-Islamic testimonies on the prophet and the Islamic conquest of Egypt in the 7th-8th centuries 2017.

''636-640 yılları arasında Yunan Hristiyan doktrini üzerine yazılmış olan Doctrina Jacobi isimli kitapsa ise üç Yahudi ile olan diyaloğunu aktarır ve Filistin'dem kaçan arkadaşının ona mektup yazdığını, mektubunda
sözde bir peygamerin çıkmış olduğunu fakat Peygamberlerin kan dökmediği halde bu kişinin kan döktüğünü kılıçla fetihler yaptığını anlatmıştır.[10] Araplar'ın Filistine gelip Kayseya'yı aldıklarını (m.633) ve kendisinin
de Filistin'den kaçtığını yazmıştır. Bu kitapta Hz.Muhammed'in ismi verilmese de bahsettiği Peygamberin Hz.Muhammed olduğu açıktır.[4,9]

[10]Doctrina Jacobi, V.16.19, for the translation, Sean Anthony, Muhammad the Keys, 246.

''Şam'lı Keşiş John'a ait yazıltlar: yedinci yüzyılda yazılmış bu yazıtlarda Şamlı kesiş John, Muhammed Peygambere Deccal'in (anthichrist) habercisi demiştir.[11] Michael Bonner, böyle demesinin sebebini, Muhammed'in teslis inancıyla 
mücadele etmesi olduğunu yazmıştır.[12]

[11] John of Damascus. Liber de Haeresibus, Pg 94; 764; trans. D.J. Sahas, John of Damascus on (1971), 33. On the authenticity of Chap. 100/1001, sec. ibid.. 60-66.

[12] Bonner, Michael , ed. Arab- Byzantine relations in early Islamic times.Routledge, 2017.

''Diğer bir yazar da Rabban Hormizd'dir ( Ö.670). Bugünkü İran'ın Kuzistan eyaletindendir. Bu yazar Mezopotamya'nın değişik yerlerini dolaşarak İslam'ın yayılışını bizzat görmüş ve İslam'ın ve Arapların yayılışı hakkındaki izlenimlerini kayda geçirmiştir.[8,13]

[13] The Histories of Rabban Hormis^d the Persian and Rabban Bar-ltdtd, ed. and rt., E.A. Wallis Budge (London, 1902), vol. 1, pp. 3-50

''Diğer bir yazar John bar Penkaye'dir. Kuzey batı Mezopotamya'da yaşamış, bir manastır rahibidir. ''Book of the Salient Points'' diye bilinen kitabı vardır. Bu kişi daha çok Araplar'ın kurduğu ilk İslam devleti olan Emevi devletinin erken yıllarını 687 yılına kadar
yazmıştır ve bir yerde Hz.Muhammed'den adıyla şöyle söz etmiştir: '' (Emeviler) başlangıçta eğitmenleri (tara) olan Muhammad'in geleneklerine (maslmanuta) yasalarına karşı zalimce davrandığı görülen herkese ölüm cezası verebilecek ölçüye geldiler.''[14]
Yine bir yerde de İslam Peygamberini REHBER ''mehadyana'' diye nitelendirmiştir.'' [8,15]

[14] S.P. Brock, ''North Mesopotamia In The Late Seventh Century Book XV Of John Bar Penkaye's Ris Mille'', Jerusalem Studeies In Arabic And Islam; 1987, op. cit., p. 61.

[15] See S.Brock, ''North Mesapotamia In The Late Seventh Century Book XV Of John Bar Penkaye's Ris MeRc,'' JSAI9 (1987); repr. In idem. Studeis,II,pp. 51-75.

''Odessa'lı Jacob ( Jacob of Edessa) yedinci yüzyılın sonunda yani henüz Araplar'ın tarih yazımına başlamadığı dönemlerde Hz.Muhammed'den ve getirdiği dinden bahsetmiştir, günlüklerinde şu ifade geçer;''Arapların ilk kralı Muhammed 7 yıl hüküm sürdü ve Ebubekir 2 yıl 7 ay
hüküm sürdü''.[4,16] Muhammed ticari işler için Filistin ve Suriye'ye gitmiştir. [8,17]

[16] A.Palmer (with contributions from S.P.Brock and R.G.Hoyland), The Seventh Century ın The West-Syrian Chronicles Including Two Seventh- Century Syriac Apocalyptic Texts, 1991, op. cit., p. 37 and p.38.

[17] E^ Brooks, '' Chronicon Jacobi Edesseni,'' in E.W. Brooks, I. Guidi I. -B. Chabot, Chronica minora, vol. III, CSCO 5/Syr. 5 (Paris,1905),p.326.

VI. yüzyıl Bizans felsefecisi İskenderiyeli Stephen tarafından yazılan, Horoscope adlı eserinde, 620 yılında Arap tüccardan işittiği alıntıyı nakleder:” Yesrib’te ( Medine’nin eski adı) İsmailoğullarından Kureyş kabilesine bağlı, 620’li yıllarda, adı Muhammed olan ve peygamber olduğunu iddia eden bir adam ortaya çıkmıştır.” ( Robert Hoyland, Seeing Islam as others saw it, s. 304);

 Ayrıca, Yunanlı Jacobi, Yahudilerle ilgili yazdığı bir eserinde, Hz Peygambere bir bölüm ayırmıştır. (Prof. Özcan Hıdır, Batı’da Hz Muhammed imajı, s. 257)